کد خبر 1433950
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
تکذیب خبر تصمیم رئیس جمهور چین برای سفر به عربستان

وزارت امور خارجه چین گزارش های رسانه ای درباره قصد رئیس جمهور این کشور برای سفر به عربستان سعودی را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که از گزارش‌های مربوط به سفر «شیء جین پینگ» رئیس جمهور این کشور به عربستان سعودی اطلاعی ندارد.

بنا بر این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه در یک نشست خبری گفت که از گزارش‌های مربوط به سفر برنامه ریزی شده «شیء جین پینگ» رئیس جمهور کشورش به عربستان سعودی بی اطلاع است.

این موضوع پس از آن صورت می‌گیرد که طبق گزارش‌های رسانه‌ای، منابعی در گفتگو با روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال از سفر آتی رئیس جمهور چین به عربستان سعودی در هفته دوم دسامبر خبر داده بودند و اینکه مقامات در حال تکمیل جزئیات نشست مشترک وی با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی هستند.

همچنین «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی در پایان ماه گذشته میلادی با یادآوری روابط «تاریخی و مستحکم» بین دو کشور، گفت: انتظار می‌رود رئیس‌جمهور چین چند روز پس از پیروزی در سومین دوره در کنگره حزب کمونیست چین، از عربستان دیدار کند.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز ۱۱ اوت گذشته گزارش داد که عربستان سعودی قصد دارد برای استقبال از شیء جین پینگ مراسمی مشابه مراسم استقبال از دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده برگزار کند.

این روزنامه خاطرنشان کرد که رئیس جمهور چین قصد دارد روابط بین پکن و ریاض را تقویت کند و چین را به عنوان متحد عربستان سعودی معرفی کند، در شرایطی که روابط این کشور با واشنگتن رو به وخامت است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    1 2
    ایران سلاح بده به یمن ....یمن کل ارامکووتاسیسات نفت وگازعربستان سعودی رونابودکنه هم بدبخت بشن هم فقط ایران نفت بفروشه! ال سعودحقشونه هربلایی لازمه سرشون بیاد......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس